Wdrożyliśmy system CRM dla firmy szkoleniowej usprawniający sprzedaż, obsługę klienta i organizację szkoleń dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań.
System CRM dla firm szkoleniowych pozwala planować i analizować sprzedaż szkoleń poprzez planowanie działań handlowych oraz kontrolę sprzedaży miejsc na szkoleniach. Dzięki programowi CRM koordynujemy pracę trenerów, mamy dostęp do informacji o rodzaju przeprowadzanych szkoleń, ilości uczestników, trenerów prowadzących szkolenia.
W systemie CRM dla firmy szkoleniowej wykorzystaliśmy automatyzację do usprawnienia czasochłonnych i powtarzalnych czynności związanych z obsługą klienta i realizacją szkoleń.
Wdrożone rozwiązanie umożliwia szybkie tworzenie bazy szkoleń, obsługę rezerwacji on-line czy generowanie uzupełnionych ofert i dokumentów dla uczestników. Usprawniają komunikację dzięki funkcji wysyłania grupowych powiadomień.
CRM dla firm szkoleniowych: Jakie procesy warto zautomatyzować?
1. Obsługa rezerwacji szkoleń on-line
Integracja zapisów on-line dostępnych na stronie internetowej z modułem CRM umożliwia rezerwację miejsca na wybranym szkoleniu i automatyczne uzupełnienie niezbędnych danych kursanta. Nie wymaga ingerencji pracownika. Pozwala na samodzielne dokonanie rejestracji przez klienta w dowolnym czasie, nawet po zamknięciu biura a wszystkie niezbędne dane automatycznie na bieżąco zostaną zapisane w systemie CRM.
2. Automatyczne przypisywanie leadów do przedstawicieli handlowych
Zapytania spływające mailowo lub poprzez formularze umieszczone na stronie mogą być automatycznie przypisywane do opiekuna szkolenia lub przedstawiciela handlowego zgodnie z ustalonymi wewnętrznie regułami.
3. Obsługa klienta
CRM może automatycznie wysyłać klientowi potwierdzenia związane z rejestracją na szkolenie i powiadomienia niezbędne w procesie sprzedaży i obsługi szkolenia.
4. Przypomnienia o ważnych terminach np. wpłaty zaliczki
System może generować automatycznie przypomnienia wspierając relację z Klientem oraz odciążając pracowników w powtarzalnych czynnościach.
5. Generowanie certyfikatów i zaświadczeń
Automatyczne generowanie certyfikatów i zaświadczeń po ukończeniu kursu lub szkolenia oraz udostępnianie uczestnikom w bezpiecznej formie.
6. Kampanie marketingowe
Planowanie, uruchamianie i monitorowanie kampanii marketingowych, w tym mailingów i kampanii e-mail.
Aplikacja CRM dedykowana dla branży szkoleniowej wspiera zarządzanie relacjami z Klientami, wspomaga sprzedaż i organizację szkoleń, zarówno otwartych, jak i zamkniętych.
Wykorzystanie automatyzacji w procesach obsługi szkoleń znacznie zmniejszyło czas i nakład pracy potrzebny do obsługi klientów. Teraz informacje o uczestnikach są zbierane i aktualizowane automatycznie, co eliminuje ryzyko pomyłek i nieaktualnych danych.
Jednak największą zaletą wdrożenia automatyzacji w systemie CRM jest możliwość skoncentrowania się na relacjach z klientami. Dzięki temu pracownicy firmy mogą poświęcić więcej czasu na budowanie więzi z klientami, zrozumienie ich potrzeb i oferowanie spersonalizowanych rozwiązań. To zaś przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe i długoterminowe relacje biznesowe.
Dowiedz się więcej o CRM
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI