W 2018 roku weszło rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO). Narzuciło firmom nowe wymagania w zakresie przetwarzania i przechowywania danych osobowych. System i baza CRM uwzględniająca RODO zapewnia bezpieczeństwo danych i przetwarzanie ich zgodne z przepisami.
komplusCRM to system do zarządzania relacjami z Klientem. Zawiera moduły wspierające działania handlowe, porządkuje zadania oraz historię działań sprzedażowych. Funkcje systemu dostosowaliśmy do wymagań RODO w zakresie bezpieczeństwa oraz przetwarzania i przechowywania danych osobowych. Z pewnością wpłynie na bezpieczeństwo przechowywanych danych.
Jest to bezpieczna baza danych, gdzie wszystkie informacje o Klientach zgromadzisz w jednym miejscu, do którego dostęp posiadają tylko uprawnieni pracownicy. Zastosowaliśmy odpowiednie skrypty i konfiguracje bezpieczeństwa, w tym certyfikaty SSL do bezpiecznych połączeń internetowych. Dzięki temu dostęp do danych chroniony jest wielowarstwowo.
Baza CRM zgodna z RODO pozwala archiwizować historię działań pracowników. W związku z tym umożliwi Ci sprawdzenie jakie dane zostały dodane lub usunięte z systemu, oraz kto ma do nich dostęp. Program umożliwia ustawienie obszarów dostępu indywidualnie dla każdego użytkownika, pozwalając na większą kontrolę i minimalizując działania niepożądane.
Zgodnie z RODO każda osoba, która udostępnia swoje dane, musi wyrazić zgodę na ich przechowywanie i przetwarzanie. Dlatego Baza CRM umożliwia rejestrowanie zgód, które Klienci zaznaczają wypełniając formularze ze strony www lub podpisując dokumenty. Pozwala to na dokładne filtrowanie danych i wysyłkę materiałów marketingowych tylko do tych odbiorców, którzy wyrazili na to zgodę.
System z pewnością ułatwi działanie zgodnie z wymaganiami RODO firmom, w których prowadzone są aktywne działania handlowe i marketingowe. Poprawi bezpieczeństwo danych gromadzonych w przedsiębiorstwie.