Dedykowany system CRM dla firmy

Dedykowany system CRM dla firmy

Dedykowany CRM. Kiedy warto zainwestować w system CRM szyty na miarę? Czy dedykowany system CRM to rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw? 

System CRM
(Customer Relationship Management) to w wielu firmach niezbędne narzędzie do zarządzania działaniami handlowymi i relacjami z Klientem. To baza wiedzy o Klientach firmy, działaniach sprzedażowych oraz historii kontaktu. Pozwala na planowanie oraz nadzorowanie efektywności działań sprzedażowych i marketingowych. Gotowy CRM działa w oparciu o standardową koncepcję zarządzania relacjami i posiada funkcjonalności, które spełniają przyjęte założenia. To przede wszystkim baza klientów wraz z historią relacji, kalendarz zaplanowanych działań handlowych, narzędzie do analiz i prognozowania sprzedaży, raporty efektywności handlowca.

Jakie funkcje powinien posiadać idealny CRM, aby rzeczywiście wspierał Dział Sprzedaży w osiąganiu lepszych wyników?


Z punktu widzenia Kierownika Działu/Właściciela:

  • Wyznaczanie planów handlowych?
  • Monitoring szans sprzedaży?
  • Kontrola działań handlowych?
  • Raporty sprzedażowe?

Z punktu widzenia Handlowca:

  • Wgląd do historii sprzedaży i obsługi Klienta?
  • Przypomnienia o zaplanowanych zadaniach?
  • Funkcja przypisywania umów i dokumentów do konta Klienta?
  • Historia korespondencji e-mail w karcie Klienta?
  • Moduł do sprawnego tworzenia ofert handlowych?
  • Wersja mobilna systemu usprawniająca pracę w terenie?

Czy nasz komplusCRM ma wszystko, czego potrzebujesz Ty lub Twój Dział Sprzedaży, aby osiągać lepsze wyniki?

Przyjrzyj się procesowi sprzedaży w swojej firmie i zastanów się jakie potrzeby chcesz zrealizować za pomocą programu CRM. Spisz problemy organizacyjne oraz cele biznesowe, które chcesz osiągnąć poprzez wdrożenie systemu. Jeśli proces sprzedażowy jest prosty, lepsze wyniki i usprawnienie organizacji uzyskasz już przy pomocy podstawowego systemu CRM dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Jeśli Twoi handlowcy pracują w terenie, warto pomyśleć o systemie CRM z dedykowaną aplikacją Mobilną, która pozwoli na sprawdzenie adresu Klienta, podgląd kalendarza spotkań czy uzupełnianie danych w CRM na bieżąco, podczas spotkania. Gdy problemem jest skomplikowane i czasochłonne tworzenie ofert warto zadbać o usprawnienie tego procesu. Odpowiedni dedykowany moduł systemu CRM pomoże wprowadzić standard ofertowania oraz zautomatyzować elementy procesu minimalizując błędny przy ręcznym szacowaniu kosztorysu. A jeśli Twój dział sprzedaży pracuje w oparciu o nieszablonowy proces sprzedażowy, warto zainwestować w dedykowany program CRM, który będzie dopasowany do działalności organizacji i zintegrowany z działaniami handlowców.

Co to jest dedykowany CRM?

Dedykowany system CRM to oprogramowanie tworzone na zamówienie. Powstaje na podstawie specyfikacji dostarczonej przez konkretne przedsiębiorstwo. Funkcjonalności CRM dostosowane są do potrzeb organizacji. Może uwzględniać konkretne potrzeby np. usprawnienie ofertowania, wysyłkę mailingów dostosowanych do grupy odbiorców czy zawierać  informacje o stanach magazynowych sprzedawanych produktów poprzez integrację z systemem magazynowym. Może również odzwierciedlać niestandardowy proces sprzedażowy według którego działa przedsiębiorstwo, co uniemożliwia skorzystanie z gotowego systemu CRM.

System dedykowany nie zawsze wymaga budowy oprogramowania od zera. Na rynku znajdziemy systemy CRM dedykowane branżom, w których procesy sprzedażowe nie są uniwersalne i wymagają dodatkowych działań. Na przykład CRM dedykowany dla firmy produkcyjnej będzie zawierał funkcjonalności pozwalające kontrolować czas realizacji zamówień, w szkoleniowej kalendarz zaplanowanych szkoleń czy bazę instruktorów. W deweloperskiej możliwość rezerwacji nieruchomości i generowania umów deweloperskich. 

Kiedy warto zainwestować w dedykowany system CRM?

System CRM, jak każdy system na który się zdecydujemy, powinien przynosić widoczne korzyści: usprawnić pracę, zoptymalizować proces sprzedaży, podnieść jakość obsługi. Dostosowany do potrzeb CRM to najlepszy wybór tam, gdzie rozwiązania uniwersalne nie spełniają oczekiwań. Warto się na nie zdecydować, jeżeli gotowe programy, dostępne na rynku, nie pokrywają w stu procentach potrzeb działu sprzedażowego. Wiele firm decyduje się na systemy dedykowane, ponieważ potrzebują oprogramowania dostosowanego do nieszablonowych procesów sprzedażowych przyjętych w przedsiębiorstwie. Oczekują unikalnych rozwiązań lub są świadomi, że inteligentne rozwiązania to szansa na wyprzedzenie konkurencji.

Jak wdrażamy dedykowany CRM?

Przede wszystkim w pełnej współpracy z Klientem tzn. z osobami decyzyjnymi  oraz przedstawicielami działu sprzedaży, którzy będą na systemie pracować. Project Manager zbiera, analizuje wymagania oraz przekazuje je do zespołu realizującego projekt. Zarządzamy projektem na każdym etapie przy wykorzystaniu SCRUM – ram postępowania przy realizacji projektu informatycznego. W zależności od ustalonych wymagań system budujemy z gotowych komponentów. Dedykowane funkcjonalności tworzone są indywidualnie przez programistów. 

Ile kosztuje dedykowany CRM?

Cena oprogramowania będzie uzależniona od tego, na jakie funkcjonalności zdecyduje się Organizacja oraz jak bardzo czasochłonne będzie wykonanie szytych na miarę modułów. Głównym czynnikiem generującym koszty jest czas, który poświęca Kierownik Projektu i programista na realizację systemu, a potem na wdrożenie.  Im bardziej rozbudowany i skomplikowany system tworzymy, tym więcej pracy i wyższy koszt stworzenia aplikacji. Dodatkowym kosztem może być konieczność zakupu dodatkowego sprzętu np. tabletów obsługujących system w terenie czy serwera. Warto przeanalizować i uwzględnić te kwestie w budżecie.

Tworzymy systemy CRM od ponad 20 lat

KOMPLUS to wykwalifikowany zespół specjalistów. Posiadamy doświadczenie w tworzeniu i wdrożeniach systemów CRM pod indywidualne zamówienie Klientów z różnych branż m.in. produkcyjnej, szkoleniowej i deweloperów. Dostosowany system CRM przygotowujemy w oparciu o analizę procesów funkcjonujących w przedsiębiorstwie Klienta oraz przygotowaną specyfikację. Rozumiemy procesy biznesowe, uwzględniamy potrzeby klientów i kierunek rozwoju firmy.

Dołącz do zadowolonych Klientów KOMPLUS!

 


SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

PRZEMYSŁAW SZUBA

+48 509 237 020

pszuba@komplus.pl