Wdrożyliśmy system komplusCRM w firmie Empra.
Firma Empra jest przedstawicielem handlowym specjalistycznych urządzeń firmy Ramon oraz producentem worków do pakowania próżniowego. Ze względu na specyfikę branży i potrzeby pracowników oraz Kadry zarządzającej, firma zdecydowała się na rozbudowę systemu o dodatkowe funkcjonalności usprawniające codzienną pracę. System CRM dostosowaliśmy do potrzeb firmy produkcyjnej i wzbogaciliśmy o dodatkowe pola zwiększające kontrolę nad terminową realizacją zamówień.
Harmonogram prac oraz wdrożenie systemu przebiegło w ścisłej współpracy z przedstawicielami Empra. Dodatkowo przeprowadziliśmy migrację bazy danych z dotychczas użytkowanego programu do komplusCRM. Sprawne przeniesienie umożliwił dedykowany mechanizm wykonany przez naszych programistów.
Wdrożenie przebiegło sprawnie, system spełnia swoją funkcję i jest wsparciem dla pracowników w codziennej pracy.
Co to jest dostosowany CRM?
System CRM (Customer Relationship Management) to w wielu firmach niezbędne narzędzie do zarządzania działaniami handlowymi i relacjami z Klientem. To baza wiedzy o Klientach firmy, działaniach sprzedażowych oraz historii kontaktu. Pozwala na planowanie oraz nadzorowanie efektywności działań sprzedażowych i marketingowych. Gotowy CRM działa w oparciu o standardową koncepcję zarządzania relacjami i posiada funkcjonalności, które spełniają przyjęte założenia. To przede wszystkim: baza klientów wraz z historią relacji i kalendarz zaplanowanych działań handlowych, czyli funkcjonalności ułatwiające pracę z Klientem. A także narzędzie do analiz i prognozowania sprzedaży oraz raporty efektywności handlowca do zarządzania działem sprzedaży.
Dedykowany system CRM to oprogramowanie tworzone na zamówienie. Powstaje na podstawie specyfikacji dostarczonej przez konkretne przedsiębiorstwo. Funkcjonalności CRM dostosowane są do potrzeb organizacji. Najczęściej system ma uwzględniać konkretne potrzeby, np.: usprawnienie ofertowania, wysyłkę mailingów dostosowanych do grupy odbiorców lub zawierać informacje o stanach magazynowych sprzedawanych produktów poprzez integrację z systemem magazynowym. Na system dedykowany decydują się firmy, które chciałyby pracować na systemie który odzwierciedli niestandardowy proces sprzedażowy, według którego działa przedsiębiorstwo. Decydując się na gotowy system CRM jest niemożliwe.
Kiedy warto zainwestować w dostosowany system CRM?
System CRM, jak każdy system na który się zdecydujemy, powinien przynosić widoczne korzyści : usprawnić pracę, zoptymalizować proces sprzedaży, podnieść jakość obsługi. Dostosowany do potrzeb CRM to najlepszy wybór tam, gdzie rozwiązania uniwersalne nie spełniają oczekiwań. Warto się na nie zdecydować, jeżeli gotowe programy, dostępne na rynku, nie pokrywają w stu procentach potrzeb działu sprzedażowego. Wiele firm decyduje się na systemy dedykowane, ponieważ potrzebują oprogramowania dostosowanego do nieszablonowych procesów sprzedażowych przyjętych w przedsiębiorstwie. Oczekują unikalnych rozwiązań lub są świadomi że inteligentne rozwiązania to szansa na wyprzedzenie konkurencji.
Tworzymy systemy CRM od ponad 20 lat
KOMPLUS to doświadczony zespół specjalistów. Posiadamy doświadczenie w tworzeniu i wdrożeniach systemów CRM pod indywidualne zamówienie Klientów z różnych branż m.in. produkcyjnej, szkoleniowej i deweloperów. Dostosowany system CRM przygotowujemy w oparciu o analizę procesów funkcjonujących w przedsiębiorstwie Klienta oraz przygotowaną specyfikację. Rozumiemy procesy biznesowe, uwzględniamy potrzeby klientów i kierunek rozwoju firmy.