Rozwój systemu CRM

Rozwój systemu CRM

Rozwój systemu CRM zgodnie z potrzebami firmy to podejście, które przynosi wiele korzyści. Przeczytaj jak rozwijamy systemy CRM w KOMPLUS.

Tworząc rozwiązania CRM dla małych i średnich przedsiębiorstw bardzo często jesteśmy świadkami, jak wraz z rozwojem firmy zmienia się system CRM. Takie podejście, aby skupić się przy wdrożeniu na najważniejszych potrzebach a potem rozbudowywać system w oparciu o doświadczenia i realne potrzeby daje wiele korzyści. Zapewnia lepsze dopasowanie do rzeczywistych potrzeb biznesowych, pozwala szybko wdrożyć system i optymalizuje koszty. Przykładem jest system CRM wdrożony w Keemple Polska.

■ Rozwój systemu CRM na przykładzie firmy Keemple

Keemple Polska to firma, która specjalizuje się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań Smart Home. Projektuje i instaluje systemy inteligentnego domu, pozwalające na kontrolę i sterowanie najbliższym otoczeniem za pomocą aplikacji.  Na podstawie wspólnie przygotowanej specyfikacji, stworzyliśmy CRM odpowiadający potrzebom firmy.

■ Start systemu CRM

Rozpoczęliśmy od wdrożenia systemu CRM do obsługi działań handlowych oraz dla działu instalacji. Dzięki temu, zespół sprzedaży mógł efektywnie zarządzać bazą klientów, planować działania handlowe oraz monitorować postępy w realizacji sprzedaży. Dział instalacji mógł umawiać wizyty u klientów i zarządzać pracą techników. System CRM usprawnił przepływ informacji pomiędzy działami w firmie.

■ Rozbudowa o dodatkowe moduły

W miarę jak firma Keemple Polska pracowała na systemie, pojawiła się potrzeba rozszerzenia funkcjonalności systemu CRM. Dodaliśmy moduły usprawniające pracę techników takie jak np.: protokoły instalacji z możliwością generowania dokumentów do pdf oraz rozbudowaliśmy moduły raportowe. Pozwoliło to domknąć proces obsługi klienta w systemie CRM.

■ Automatyzacja procesów

Kolejnym krokiem w rozwoju systemu CRM było wdrożenie elementów pozwalających na automatyzację procesów. Wprowadziliśmy między innymi mechanizmy do wysyłki automatycznych przypomnień SMS o umówionych instalacjach oraz możliwość wysyłki z systemu protokołów instalacji do klientów i ich elektronicznego potwierdzania. Usprawniło to pracę użytkowników systemu i pozwoliło ograniczyć czas na powtarzalne czynności.

■ Korzyści z rozbudowy systemu CRM

Rozwój systemu CRM przyniósł firmie wiele korzyści. Przede wszystkim, umożliwił lepszą interakcję działań różnych działów, co usprawniło przepływ informacji w firmie. Ponadto, dzięki dopasowaniu do indywidulanych potrzeb system umożliwia realizację procesów w taki sposób jak działa Keemple Polska. A automatyzacja pozwoliła na przyspieszenie powtarzalnych czynności.