Jak zarządzać sprawami pracowniczymi w dobie pracy zdalnej? Rozwiązaniem są elektroniczne wnioski urlopowe i raportowanie pracy zdalnej za pomocą rozwiązań informatycznych.
Obecnie wiele firm przyjęło model pracy z domu lub hybrydowej. Praca zdalna może stwarzać trudności w administrowaniu sprawami pracowniczymi. Brak jednoznacznych wytycznych w Kodeksie pracy pozwala na wybranie przez pracodawcę formy składania i rejestrowania wniosków urlopowych czy rejestru obecności. Więc na dobrą sprawę pracownik może wysłać mail z prośbą o urlop lub plik w excel-u z ewidencją zadań i godzin pracy. Czy takie rozwiązanie sprawdzi się w praktyce?
Systemy HRM lub platformy pracownicze to propozycja sprawnego rozwiązania na obieg dokumentów pracowniczych podczas pracy zdalnej. Gwarantują porządek i sprawniejszą obsługę wniosków, pozwalają na przechowywanie dokumentacji w formie elektronicznej, zapewniają ochronę danych osobowych.
Obsługa wniosków urlopowych
W przypadku pracy zdalnej rozwiązaniem mogą być elektroniczne wnioski urlopowe. Obieg wniosków urlopowych za pomocą systemu to bezpieczne i wygodne rozwiązanie zarówno dla pracownika jak i dla pracodawcy. Porządkuje kwestie personalne i bieżącą kontrolę nad realizacją planów urlopowych. Pracownik rejestruje swój wniosek w systemie, może kontrolować ilość wykorzystanych dni w trakcie roku. Pracodawca w łatwy sposób akceptuje wnioski zarejestrowane w systemie, może wygenerować szczegółowy raport lub przekazać dostęp do modułu urlopów pracownikowi działu kadr.
Potwierdzenie obecności podczas pracy zdalnej
Pozwala pracownikowi na elektroniczne potwierdzanie rozpoczęcia i zakończenia pracy zdalnej. Pracodawca może pobrać z systemu raport za dowolny okres a także go wydrukować w celu przekazania do działu kadr.
Pracodawca ma obowiązek prowadzenia rejestru czasu pracy w wybranej przez siebie formie. Służy ona do ustalania prawa do wynagrodzenia, jest dowodem na usprawiedliwioną i nieusprawiedliwioną nieobecność. Ma znaczenie w przypadku obliczania prawa do urlopu czy dodatku za nadgodziny.
Raportowanie wykonanych zadań podczas pracy zdalnej
Monitorowanie postępów w pracy ma znaczenie przy niektórych formach zatrudnienia a także przy rozliczaniu projektów w które zaangażowany jest pracownik. Także gdy jeden pracownik obsługuje kilka firm, na przykład świadcząc usługi serwisowe. Raporty składane przez pracowników w systemie zajmują dużo mniej czasu niż wysyłane mailem, umożliwiają wpisywanie zadań na bieżąco w ciągu dnia. Pozwalają pracodawcy na ich analizę i sprawne rozliczanie.
Kalendarz ważnych terminów
funkcjonalność umożliwia kontrolę ważnych terminów związanych z działalnością przedsiębiorstwa np. obowiązujących ubezpieczeń, terminów zakończenia umów z dostawcami usług, wykupienia subskrypcji używanych aplikacji, opłat abonamentowych. System wysyła przypomnienie o konieczności zaktualizowania działania przed wygaśnięciem ustalonego terminu.
Platforma HRM usprawniająca zarządzanie kapitałem ludzkim
Platforma HRM jest rozwiązaniem, które stworzyliśmy według własnego projektu. W jednym systemie znajduje się baza danych pracowników, historia działań oraz dokumentacja. Jest rozwiązaniem, które pomieści odpowiednio zintegrowane moduły do realizacji spraw pracowniczych, dostosowanych do potrzeb pracodawców, pracowników HR a także planów biznesowych przedsiębiorstwa np. moduł do rozliczania premii, budżetowania, przeprowadzania szkoleń wewnętrznych oraz obiegu dokumentów np. przesyłania wniosków pracowniczych.
Potrzebujesz więcej informacji?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI